25 Maj 2011- Text by Aleeksolausson.blogg.se

Några meningar till er som idag tror att ni klarar er med att strunta i skolan idag.
Ni som tänker att skolan inte är så viktig, att det går att fixa allting mot slutet för ni är för lata för att göra det ni. GLÖM DET. Jag stuntade i skolan hela 8:an för jag tänkte att jag kunde ta igen det i 9:an för då hade jag ju ett år till på mig, men jag kan säga att det var det största misstaget jag i hela mitt liv har gjort. Nu sitter jag här med ig varningar i NO ämnena och i engelska. Jag tyckte i 8:an att det var svårt så jag struntade i det totalt för jag trodde jag skulle fixa det ändå, trodde jag skulle får betyg för ingenting eller något sånt, kommer inte riktigt ihåg hur jag tänkte, om jag ens gjorde det. Så till er som idag skiter i skolan. Börja nu och ta tag i den, ni vill inte vara den som sitter med ett hav av uppgifter och prov som måste göras på kanske 2 veckor om ens det, ni vill inte vara dom som inte kommer in på den linjen ni vill gå, eller ja inte kommer in på ett gymnasium överhuvudtaget. Det är ingen ide att strunta i allt och tro att man slipper det, en dag kommer allting på samma gång och det är någonting man vill undvika. Så ta tag i allting NU, helst nyss så ni inte går miste om kanske en av era drömmar som jag gjorde.
LYCKA TILL!
Några meningar till er som idag tror att ni klarar er med att strunta i skolan idag.
Ni som tänker att skolan inte är så viktig, att det går att fixa allting mot slutet för ni är för lata för att göra det ni. GLÖM DET. Jag stuntade i skolan hela 8:an för jag tänkte att jag kunde ta igen det i 9:an för då hade jag ju ett år till på mig, men jag kan säga att det var det största misstaget jag i hela mitt liv har gjort. Nu sitter jag här med ig varningar i NO ämnena och i engelska. Jag tyckte i 8:an att det var svårt så jag struntade i det totalt för jag trodde jag skulle fixa det ändå, trodde jag skulle får betyg för ingenting eller något sånt, kommer inte riktigt ihåg hur jag tänkte, om jag ens gjorde det. Så till er som idag skiter i skolan. Börja nu och ta tag i den, ni vill inte vara den som sitter med ett hav av uppgifter och prov som måste göras på kanske 2 veckor om ens det, ni vill inte vara dom som inte kommer in på den linjen ni vill gå, eller ja inte kommer in på ett gymnasium överhuvudtaget. Det är ingen ide att strunta i allt och tro att man slipper det, en dag kommer allting på samma gång och det är någonting man vill undvika. Så ta tag i allting NU, helst nyss så ni inte går miste om kanske en av era drömmar som jag gjorde.
LYCKA TILL!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0